WINE BOTTLES: BUBBLY DESIGNS FOR A YOUNG CUSTOMER
Not only grown-ups, well settled people enjoy a sip of wine. You can read (in Hebrew) the rest of the article here.

דרך נוספת לקרב את הצרכנים הצעירים לעולם היין היא זו של המותג האוסטרלי, Straight Jacket. מדובר במחווה הומוריסטית ליצרני היינות, או יותר נכון – להתנהגותם בעונת הבציר – תקופה במהלכה הם מתנהגים בצורה אקסצנטרית במיוחד, אפילו יחסית לעצמם. בהתאם, הכיתוב על גבי הבקבוק דומה לשרבוטים ולרשימות שיצרני היין משרבטים לעצמם במהלך הטעימות.

העיצוב של יינות Jumilla מספרד, מעניק מראה חדשני ואקספירמנטלי. היין עצמו עשוי משילוב של זנים ייחודיים ובעל אפיצות ארומה פירותית. העיצוב מצליח לרמוז על משהו אחר, מסתורי ובלתי צפוי. חלק מהדימויים מעוררים שאלות, כמעט כמו הטעם של היין. באופן זה מצליח המותג לפנות לקהל ניסיוני וסקרן, תוך שהוא ממוצב אי שם למעלה.
דוגמה מובהקת לעבודת מיתוג נפלאה ויוצאת דופן היא זו של המותג הקנדי Blasted Church, המגיע אלינו מעיירה בשם Okanagan Falls. כנראה שליקב המקומי הייתה בעיית זהות והוא חיפש אחר סיפורים היסטוריים מוזרים הקשורים לעיירה. כך התגלה, שהכנסייה המקומית הופצצה בעבר בדינמיט על מנת לשחרר אותה מיסודותיה ולהעביר אותה למקום אחר, ומכאן נוצר השם Blasted Church. היינות כוללים סדרה של עיצובים ציניים ומלאי הומור, שנועדו למשוך את תשומת ליבם של הצרכנים ולעורר בהם תחושה של נאמנות והזדהות עם המוצר המקומי.

אריזות ידידותיות לסביבה
המותג האוסטרלי, Barokes Wines, מנסה להגיע אל צעירים המרבים בנסיעות ובטיולים. הוא עושה זאת באמצעות אריזה ידידותית לסביבה, המהווה תחליף לבקבוק הזכוכית. באמצעות סגנון האיור על האריזה, ניתן להבין שמדובר ביין הנושק ליין האיטלקי.

באופן דומה, אך שונה, גם המותג האמריקאי Voloute Premium Portable Wine מאפשר להתנייד עם בקבוק יין אישי באריזה מיוחדת עשויה מאלומיניום וששומרת על הטריות, כל זאת תוך שימוש בשפה נעימה, צעירה ויוקרתית. אפשר אף לראות כי צורת הבקבוק מתכתבת מעט עם צורת הבקבוק הקלאסית.
יינות Akesson, שמגיעים אלינו היישר מדנמרק, הם יינות טריים שאינם מיועדים לאחסון לאורך זמן. יינות המותג מגיעים באריזות נייר, המיועדות לשימוש מיידי מרגע פתיחתן. למרות שאריזת הנייר מעניקה תחושה בלתי קונבנציונאלית ושאינה אופיינית ליין, הרי שהשפה האיורית והסגנון הצבעוני מחברים אותנו לאיטליה ונוטעים בנו תחושה אותנטית של ביתיות.

בחירת יין בהתאם לאישיות
מותג היין Therapy, שמגיע אלינו מקנדה, בחר לפנות לקהל שלא מפחד להעיז וכשמביטים בבקבוקי היין, קשה שלא להבחין בדמיון בין המודפס עליו לבין מבחן כתמי הדיו של רורשאך.

בדומה למבחן רורשאך, בו מתבקש הנבחן להשיב על שאלות ביחס לכתמים המופיעים על גבי כרטיסים, כך נשאל הצרכן בגב התווית שעל גבי הבקבוק, מה הוא רואה ביין, זאת במקום לספר לו מה הוא עומד לטעום. ההדפסים המופיעים על גבי בקבוקי היין עשויים לעורר בכל אחד מאיתנו אסוציאציות שונות, בדומה לחווית שתיית היין, שנתפסת אחרת אצל כל אחד מאיתנו.
במותג 94 Wines, בחרו בדרך מקורית להגיע לחובבי יין שלא בהכרח בקיאים בכל רזי היין: במותג יצרו פרופילים של שותי יין שונים, באמצעות שאלון קצר המורכב מ-6 שאלות ועוסק בטעמים ובריחות. התוצאה המתקבלת בשאלון מכוונת למעשה את הצרכן למספרים ספציפיים של בקבוקי היין המתאימים לו יותר מהשאר, זאת מבין 94 האופציות שמציע המותג. באופן זה הצרכן אינו צריך להתאמץ לזכור את שם היין או להעמיד פנים שהוא מבין בבציר ומבחין בין סוגי המרלו השונים. הגישה הרעננה והצעירה בה נקטו במותג 94 Wines היא המועדפת עלי, זאת בזכות העיצוב הנקי והברור, שמעמיד במרכז את מספר היין. המספרים והצבעים המגוונים בהחלט הופכים את המותג לבולט וייחודי. החשיבות בעבודת המיתוג המוצגת בכתבה זו טמונה בעובדה שניתן להגיע שבאמצעותה לסגמנטים נוספים בשוק ולשבור את התפיסה המסורתית והקלאסית של ענף היינות.
